Sałatka z pepperoni, grillowanymi batatami, pomidorami i oliwkami

Dzisiejsza sałatka idealnie spisuje się jesienną porą, bo jest kolorowa, bardzo pożywna i podawana na ciepło. Bardzo smakowało mi połączenie chrupiącego włoskiego pepperoni, grillowanego słodkiego batata, pomidorów, oliwek i ciepłego dressingu, który powstaje z mieszanki czosnku, cytryny i „soków” wydzielanych przez pikantną kiełbasę podczas smażenia. Myślę, że sałatkę można podawać z ulubionym pieczywem, ale ja zjadłam ją bez żadnych dodatków, bo jest wystarczająco sycąca 🙂
Muszę się Wam przyznać, że kiedyś nie znosiłam słodkich ziemniaków i dopiero niedawno się do nich przekonałam. Na moją niechęć na pewno wpłynęły potrawy ze słodkich ziemniaczków, których wcześniej miałam okazję kosztować (np. okropne, mdłe puree z batatów), a które kompletnie mi nie smakowały… Kiedy jednak wzięłam sprawę w swoje ręce i poszukałam przepisów z wykorzystaniem batatów, które bardziej przemawiają do moich kulinarnych gustów, naprawdę je polubiłam. Teraz wychodzę więc z założenia, że nie ma niesmacznych składników, a są tylko nieodpowiednio przyrządzone z nich dania i Wam także polecam spróbować pozbyć się swoich kulinarnych uprzedzeń 🙂

Przepis dodaję do akcji Viva Italia! w kategorii primi piatti – sałatka jest tak pożywna, że z powodzeniem może służyć za pierwsze danie.


Składniki na 2 porcje
zmodyfikowany przepis ze strony BBC Good Food
1 batat
50g pepperoni, pokrojonego w grube plastry
1 łyżka oliwy z oliwek
garść pomidorków koktajlowych
garść oliwek
miks sałat: rukola, roszponka, szpinak
1 ząbek czosnku, drobno pokrojony
sok z połowy cytryny

Batata gotować w skórce przez około 10 minut, aż zmięknie. Ostudzić i pokroić w plastry.
Na patelni grillowej rozgrzać łyżkę oliwy. Dodać pepperoni i batata – grillować po 2-3 minuty z każdej strony, aż się mocno zarumienią. Wyjąć plastry ziemniaka z patelni i grillować pepperoni, aż będzie chrupiące i również zdjąć z patelni. Na patelnię dodać czosnek i grillować przez 30 sekund, następnie do czosnkowej oliwy wycisnąć sok z cytryny. Na talerzu ułożyć mieszankę sałat, plastry pepperoni i batata, a także przekrojone na połówki pomidorki koktajlowe i pokrojone oliwki. Delikatnie polać oliwą czosnkowo-cytrynową. Podawać natychmiast.

Smacznego!

6 thoughts on “Sałatka z pepperoni, grillowanymi batatami, pomidorami i oliwkami

  1. Majana, Aciri – początkowo ta sałatka urzekła mnie właśnie kolorami, a dopiero później wspaniałym smakiem :)Maggie – ja też dopiero zaczynam się z nimi zaprzyjaźniać, ale nasza znajomość ma się co raz lepiej 😉

Skomentuj