Sałatka z oscypkiem, gruszką, prosciutto i dressingiem malinowym

Soczysta, słodka gruszka; słonawy, ciągnący się oscypek; lekko chrupiące prosciutto i kwaskowaty dressing malinowy. Jak dla mnie bajka. Bajka na talerzu powstała całkiem przypadkowo. W lodówce miałam kilka oscypków przywiezionych z gór i zastanawiałam się jak je wykorzystać. W koszyku na owoce leżała samotna, dorodna gruszka. Postanowiłam więc odrobinę poeksperymentować i stworzyłam tę sałatkę. Jest pyszna, lekka i pełna kontrastujących ze sobą smaków, które wbrew pozorom naprawdę dobrze się komponują.

Przepis załączam do zabawy Mistrzowie Patelni w kategorii „Sałatkowe inspiracje”


Składniki na dwie porcje:
1 duża gruszka
2 małe oscypki
2 plastry prosciutto
10 malin
1 łyżka cukru
2 łyżki octu balsamicznego

Maliny zalać kilkoma łyżkami wody, dodać cukier i zagotować. Gotować około 2 minut. Dodać ocet balsamiczny.
Gruszkę obrać i pokroić na nieduże kawałki. Oscypki pokroić w plasterki i podsmażyć przez 30s na suchej patelni, aż ser zacznie się lekko roztapiać, ale nie straci „formy”. Prosciutto pokroić w cienkie paseczki i podsmażyć na suchej patelni, aż będzie lekko chrupiące.
Na talerzu ułożyć gruszkę, oscypki i prosciutto. Polać dressingiem. Podawać od razu.

Smacznego!

11 thoughts on “Sałatka z oscypkiem, gruszką, prosciutto i dressingiem malinowym

  1. Panna Malwinna – jest pyszna!Wilczyca-Aga- dziękujęAngie – ja też :)Ania – polecam, szczególnie do serów pleśniowych i podsuszanych mięs podobnych do szynki parmeńskiejMagda – faktycznie brzmi nieco ekskluzywnie, ale tak naprawdę dodałam do niej to, co akurat miałam w lodówce 😉

Skomentuj

